Pierwszy krok do złożenia wniosku
Warunkiem uzyskania wsparcia w Czarnorzecko-Strzyżowskiej LGD jest pozyskanie NUMERU EP (numer ewidencji producenta ARiMR), tj. numeru identyfikacyjnego nadawanego przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR).
Na podstawie wytycznych Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w zakresie pomocy finansowej w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027:
„O pomoc może ubiegać się wyłącznie podmiot posiadający numer EP”.
Obowiązek dotyczy wszystkich! Niezależnie od tego, czy jesteś osobą fizyczną planującą założenie działalności gospodarczej, jednostką sektora finansów publicznych, stowarzyszeniem czy inną osobą prawną – aby otrzymać dofinansowanie z funduszy unijnych, musisz posiadać numer producenta ARMiR nadany w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności (Dz.U z 2014 r. poz. 1872 z późn. zm.).
Czym jest numer ewidencji producenta ARiMR?
To 9-cyfrowy kod, który jednoznacznie identyfikuje każdego beneficjenta środków unijnych w ramach Wspólnej Polityki Rolnej. Stanowi on podstawę do ewidencji producentów rolnych i jest niezbędny do ubiegania się o różnego rodzaju dotacje i wsparcie.
Jak uzyskać numer EP?
Jeśli podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy nie posiada nadanego numeru identyfikacyjnego, należy wypełnić i złożyć odpowiedni wniosek.
Możesz to zrobić na dwa sposoby:
1. Osobiście – składając wniosek na formularzu opracowanym i udostępnionym przez ARiMR – w oddziale ARIMR właściwym miejscowo.
2. Online – poprzez platformę e-PUAP używając swojego profilu zaufanego.
Wniosek i Instrukcja wypełniania dostępne są na stronie internetowej ARiMR – kliknij, aby przejść do strony
Ważne informacje
- Numer producenta ARiMR jest unikalny dla każdego podmiotu.
- Numer ten nie podlega dziedziczeniu – następca prawny musi samodzielnie ubiegać się o jego nadanie
Drugi krok – rejestracja w systemie PUE ARiMR
Po uzyskaniu numeru ewidencyjnego producenta (EP), kolejnym, niezbędnym krokiem, jest rejestracja w systemie ARiMR. Rejestracja ta umożliwi korzystanie z systemu teleinformatycznego ARiMR, m. in. składanie wniosków o dofinansowanie za pomocą generatora.
Jak zarejestrować konto w PUE?
Aby skorzystać ze strony ARiMR, należy posiadać/utworzyć konto zgodnie z Instrukcją logowania do Platformy Usług Elektronicznych (PUE). Uzyskanie dostępu do aplikacji (założenie konta) odbywa się w formie elektronicznej. System teleinformatyczny ARiMR regulowany jest w oparciu o art. 10 ustawy ARiMR i dostępny jest z poziomu strony internetowej ARiMR – kliknij, aby przejść
Szczegółowa instrukcja w PDF znajduje się poniżej w sekcji instrukcje dla wnioskodawców – pkt.1
Profil zaufany jako środek identyfikacji elektronicznej
Wnioskodawco!
Wszystkie nabory w nowym okresie programowana 2023-2027 odbywać się będą w systemie teleinformatycznym ARiMR. Dlatego, w celu weryfikacji Twojej tożsamości, niezbędne będzie posiadanie przez Ciebie profilu zaufanego.
Profil zaufany jest środkiem identyfikacji elektronicznej. Dzięki niemu możesz potwierdzić swoją tożsamość w Internecie oraz podpisać dokument podpisem elektronicznym, jeśli jest to niezbędne do załatwienia Twojej sprawy.
Twój podpis elektroniczny
Profil zaufany umożliwia elektroniczne podpisywanie dokumentów. Dzięki temu możesz złożyć np.: podanie, wniosek, odwołanie czy skargę bez konieczności drukowania dokumentu, jego ręcznego podpisywania i skanowania. Profilem zaufanym możesz logować się w różnych systemach i aplikacjach administracji publicznej, aby załatwiać sprawy urzędowe. Podpis elektroniczny ma taką samą wagę jak podpis odręczny.
Jak założyć profil zaufany?
Profil zaufany założysz na stronie www.pz.gov.pl wybierając przycisk “Zarejestruj się” i wybierając jedną z podanych tam opcji.
Jeśli nie wiesz, jak to zrobić – obejrzyj ten film na YouTube
Instrukcje dla wnioskodawców
- Jak zalogować się do PUE – kliknij, aby wyświetlić
- Jak ustanowić pełnomocnika – kliknij, aby wyświetlić
- Instrukcja obsługi zawierania umowy za pośrednictwem pue arimr – kliknij, aby wyświetlić
- Instrukcja_powiadomienia sms – kliknij, aby wyświetlić
- Instrukcja złożenia prośby o przywrócenie terminu za pośrednictwem pue arimr – kliknij, aby wyświetlić
- Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy poprzez platformę PUE – kliknij, aby wyświetlić
Źródło informacji: LGD ,,Północne Mazowsze” https://www.polnocnemazowsze.pl
Przydatne informacje:
Dokumenty/wzory/instrukcje - wdrażanie LSR
PS WPR 2023-2027 - Legislacja krajowa
Lokalne kryteria wyboru operacji - komponent PS WPR
Procedura oceny i wyboru wniosków – komponent wdrażanie PS WPR